http://dzieciom.pl/wp-content/uploads/2015/07/FDZzP_logo.jpg

Omawiamy budowę szkieletu

 Filmik zawiera sposób uczenia , samodzielnego omawiania budowy szkieletu przez Łukasza oraz problemy ze zrozumieniem pytań .Ujęte zostało również skojarzenie obrazowe (pokazanie rękami) do słów długi-krótki, które Łukasz ma opanowane , ale w tym przypadku miał kłopot (być może ze względu na zmianę obrazu lub dodatkowe słowa) . Na końcu wyrywkowe nazywanie  poszczególnych części .  Jestem wstanie nauczyć Łukasza  przeróżnych rzeczowników, ale słowa abstrakcyjne są bardzo trudne do opanowania . Jak autysta ma z nami rozmawiać skoro spora częśc wyrazów, które używamy to abstrakcja zakłócająca nawet poznane rzeczowniki? Dla lepszego zobrazowania przykład:  np. znamy same rzeczowniki w j. obcym, ale ktoś mówi do nas pełnymi swobodnymi zdaniami i czy w takim przypadku zrozumiemy o czym mówi ? Jeśli będzie mówił bardzo wolno to być może uda nam się wyłapać i zrozumieć same rzeczowniki, ale gdy będzie to szybka mowa to nic nie zrozumiemy i dlatego w przypadku autystów jest ważne, aby używać jak najkrótszych i konkretnych słów (myślę że podczas wypowiadania nawet akcent jest ważny).  Agnieszka